wtorek, 29 listopada 2016

Medvedin - zabawa na 1235 m n.p.m.

Uwielbiamy góry bardziej niż jakikolwiek inny "wytwór" tej ziemi. Dlatego chociaż raz w roku staramy się "wdepnąć" na jakiś szczyt i odpocząć napawając się widokami. Wszakże świat z wysokości wygląda dużo lepiej.

Młody, choć już nieco zaprawiony w górskich bojach, zawsze marudzi prędzej czy później podczas długiej wędrówki. Wybierając jakiś szlak do przejścia staramy się aby i on mógł na nim znaleźć coś dla siebie. Nie inaczej było tym razem, gdy postanowiliśmy przebyć kilkugodzinną pętlę po czeskich Karkonoszach, jednocześnie zapewniając dla 6-latka jakąś dziecięcą atrakcję.
 Wczesnym rankiem wyruszyliśmy ze Spindlerowego Młyna w kierunku wyciągu. Tego dnia czekała nas kilkugodzinna wędrówka w pełnym słońcu po górach, więc ułatwiliśmy sobie pierwsze podejście i na górę Medvedin wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym. To naprawdę dobry pomysł, bowiem ze szczytu prowadzi wiele wspaniałych widokowo szlaków. Nie zdradzę na razie który wybraliśmy, ale warto wystartować w góry z Medvedina.
widzicie Śnieżkę?
Ta góra to swoiste centrum rozrywki. Zimą narciarze mają do dyspozycji kilometry tras zjazdowych i dwa wyciągi (ze Szpindlerowego Młyna oraz z miejscowości Horni Misecky). Przy górnej stacji kolejki wybudowano fantastyczny plac zabaw dla dzieciaków. Znaleźliśmy tu wielką koparkę do żwiru, tor przeszkód, dmuchańca, hamaki czy zjeżdżalnie z liter "E". Są także sprzęty sprawnościowe, mini ścianki wspinaczkowe i huśtawki. Nasz syn po 5-godzinnej wędrówce wykrzesał z siebie siły na kolejne 2 godziny zabawy w tym miejscu. Wstęp na plac zabaw oczywiście jest bezpłatny.

Już sam wjazd wyciągiem robi ogromne wrażenie. 4-osobowe krzesło pomieściło nas wszystkich z bagażami, a podczas wjazdu zobaczyliśmy m.in. Śnieżkę (królową Karkonoszy) czy zabytkową zaporę na Łabie. Dzieciaki do 6 lat podróżują wyciągiem bez opłat, ale trzeba odebrać bezpłatną wejściówkę w kasie.
Spragnieni adrenaliny turyści mogą wypożyczyć na szczycie trzykołowy rower i zjechać z wysokości. Ale to atrakcja dla ludzi o mocnych nerwach. My wolimy jednak mniej szalony sposób spędzania czasu.
Warto wybrać się także na Niedźwiedzią Ścieżkę (Medvědí cesta). Trasa  liczy około 8,6 km i przedstawia historię oraz wizerunek sympatycznego Medanka, ponoć ostatniego karkonoskiego misia. Idąc z Medvedina do Szpindlerowego Młyna spotkacie jeszcze drugą ścieżkę edukacyjną ukazująca historię Karkonosza.
Zatem czy zima, czy lato na górze Medvedin nie można się nudzić. Warto zajrzeć tu choćby na kawkę w pięknych okolicznościach przyrody, jednak zachęcamy by był to punkt startowy na jeden z najpiękniejszych karkonoskich szlaków.

1. Ojej...jak fajnie, że trafiłam na ten wpis. Już wpisuje do planów na wiosnę tą trasę.Pozdrawiam

1. Koniecznie. Góry piękne, fajnie zapętlone szlaki na 1-dniowe wycieczki, cały czas widoki.

2. Cześć,
    chciałam się poradzić w sprawie trasy. Chcę zaliczyć z córcią plac zabaw i ścieżkę niedźwiedzią za jednym zamachem. Córka jest po zabiegu więc nie może się zbytnio forsować. Jak to zaplanować?

3. Najpierw ścieżkę edukacyjną, potem odpoczynek i obiad w restauracyjce na górze, a jak wystarczy sił i zdrowia to do końca dnia na placu zabaw! Cięzko ocenić jak długą aktywnośc może uprawiać Państwa córka po chorobie.