Select Language

środa, 22 stycznia 2014

Bieszczadzkie cerkwie - czyli Bieszczady z niemowlakiem cz.3

Co robić z niemowlakiem w Bieszczadach jeśli w góry się iść nie chce, a pogoda nie sprzyja również kąpieli w jeziorze? My znaleźliśmy sposób - zwiedzać cerkwie, których w tej okolicy jest mnóstwo!
Obecnie znajduje się ok. 50-60 cerkwi w Bieszczadach i Górach Sanocko-Turczańskich. Przed wojną było ich ponad 100. Są to cerkwie prawosławne, greko-katolickie obecnie w większości przekształcone na kościoły katolickie.

Zamieszczam mapkę poglądową miejscowości, w których zobaczyliśmy te perełki architektury drewnianej, a poniżej mapy obszerna fotorelacja (fotki oczywiście mojego autorstwa, a nie ściągnięte z netu)


Bezmiechowa:
 Średnia Wieś
Stefkowa
 Brzegi Dolne

Leszczowate
Równia!!
 Smolnik
 Krościenko
Liskowate
 Kulaszne
 Szczawne 
Rzepedź
 Turzańsk
 Komańcza
Baligród

Chmiel
 Michniowiec

Bystre

 Żłobek
 Rabe
Hoszów
 Howszczyk
Roztoka
 Wojtkowa
 Łodyna


Uwaga, kto wytrwał do końca posta?:D:D:D:D

18 komentarzy:

  1. Ja wytrwałam, świetne fotki! :) Ida

    OdpowiedzUsuń
  2. Extra! Ja zwiedzilam prawie wszystkie :) kilka zostało na najblizsze wakacje :-) ( pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też .....Przy okazji powspominałam ....:) DS

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłem w kilku. Świetne miejsca których mi brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne miejsca. Fajnie powspominać...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ! Przerobiłam tę trasę dokładnie miesiąc temu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też wytrwałem.Bardzo lubię zwiedzać Bieszczady,a nawet jestem tam co rok.Zwiedzanie Cerkwi to moja największa radość.

    OdpowiedzUsuń
  10. szkoda, że częśc z nich niszczeje (choćby ta w Bystrem). NIe wiem czy ktoś z Was był w środku - coś wspaniałego!

    OdpowiedzUsuń
  11. szkoda, ze na zdjeciach sciany i dzwonnice przewracaja sie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda....ale nie znam sie na fotografii i nie mam tez porzadnego sprzetu. Ot, robie fotki do albumu na pamiatke, a to co robie mi wystarcza.

      Usuń
  12. Przepiękne cerkiewki, aż chce się tam pojechać !

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo podobaly mi sie fotki i cerkwie zamieszczone na nich...Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń