wtorek, 24 czerwca 2014

Saksońska Szwajcaria i Bastei na jednodniowy wypad

Nadszedł w końcu nasz długo wyczekiwany urlop. Co prawda, wcześniej niż planowaliśmy, ale jak już się nadarzyła okazja do wyjazdu - postanowiliśmy z niej skorzystać.
Marzenia o Chorwacji legły w gruzach, ale nic się  nie stało bo przez tydzień zwiedziliśmy ogrom atrakcji. Jednym z nich był Park Narodowy Szwajcaria Saska (Saksońska). Wypatrzyliśmy to miejsce niedawno przeglądając miejsca w promieniu 100 km na zachód od naszej zachodniej granicy.

Szwajcaria Saska to kraina wzgórz i skał leżąca nad rzeką Łabą. Podzielona jest między Niemcy i Czechy. Olbrzymie ściany piaskowców wznoszą się tu nawet na kilkaset metrów w górę tworząc tę bajkową krainę. Przez ten region rozciąga się trasa zwana Malerweg (nazwa trasy pochodzi od słowa 'malarz' - wszakże region ten był chętnie przez malarzy uwieczniany na obrazach).
Najbardziej ciekawi byliśmy obiektu zwanego Bastei. Jest to chyba najbardziej efektowny punkt na trasie. Bastei tworzy grupa ogromnych skał, połączonych pięknym kamiennym mostem.Trasa przez most i potem między skałami jest dość przyjazna, nawet dla 3,5 letniego brzdąca jak nasz. Ciekawostka - jeśli macie Windows 7 powinniście mieć ten most w standardowych tapetach systemowych:)
 Wśród tych skał znajdują się pozostałości dawnego zamku Neurathen, który mieliśmy okazję zobaczyć. Naprawdę niewiele z niego zostało, a tablice, które informują o tym co znajdowało się w danym miejscu dają pole do wyobraźni (ja nadal nie mam pojęcia jak tam ludzie mieszkali). Ślady ludzkie są wciąż widoczne, choćby w postaci studni, czy starodawnych napisów.
Po przejściu mostu (zaledwie 76m długości), z wielu punktów widokowych możemy podziwiać wijącą się Łabę. Z oddali widać skały Lilienstein czy miasto Pirnę.
 Na koniec zamieszczam poglądową mapkę atrakcji w całym regionie - może się komuś przyda.Wstęp na most jest bezpłatny się komuś przyda. Z informacji praktycznych - za parking 10min od Bastei płaciliśmy 4,5 euro (staliśmy kilka h). Pieszo - najbliżej z miejscowości Rathen (30-40 min.)

W okolicy trzeba koniecznie odwiedzić zamki i wspaniałe Drezno - poniżej linki, pod którymi więcej relacji blogowych z tego regionu:

1. Twierdza Königstein (kliknij po więcej informacji) - jest moc i wspaniałe widoki z góry!!
2. Zamek Stolpen - i poznac historię słynnej więźniarki (kliknij po więcej informacji)
3. Przepiękne Drezno i Pillnitz (kliknij po więcej informacji)